Sabahan..

3.05.2009

Last week, fly to Sabah..family day yang di anjurkan oleh majikan2 mak aku di syafiq,sallehudin and kamal. aku tumpang jek..da diorg bayar..so pegi jelakan..jumaat tu pepagi da gerak dr rumah. kul 4..nek kapal terbang nye kul 6:50. nie sume nak mengharungi security check la ape la kan...so...perjalanan ke sabah agak goyang..ei takut siot nek kapal terbang..rase nak gugur jantung ni hah..sampai sane dalam kul 9:20..first destinasi ke pasar fillipin(ntah ye je eje gini)...nape di namakan pasar fillipin? maybe seberang tu adelah pulau fillipin kot...maybe jek..so ape aku li..li la keychain untuk member2 ku..nak li pearl tak mampu la saye...walaupon murah..tetapi kalo li sebundle..sangat la mahal dan tak mampu rasenye..dan juge keropok untuk di jamah bersama...my mom bese la li pearl..aku? pearl yang mak belikan.hehe...untuk pog tak jumpe lagi barang nye...so ngah jalan2, li juga la pearl untuk mak pojie..pas da penat tu..g minum kat restoran depan pasar tu..and aku mintak air limau ais..tau tak die kasi pe.? air limau ais letak asam...dap nye..hilang dahage untuk mase itu...da setle2 sume..kitorg berangkat la ke karambunai (nexus Hotel)..cantik siot...tapi aku tiada mood mase nie..dan ade la sebab2 nye...sampai2 trus gedebom tido. tp jap jek..pehtu kene bgn untuk aktiviti sukaneka..aku tak join pon..aku jadi pengadil jek..da ar sume men menipu..pening kepale otak aku..then pas da setle sume, sampai hotel trus tido sampai la malam.....haha..tu pon mak kejutkan sebab nak g makan..kalo tak.mau nye sampai esok pg.huh....malam tu g makan kat restoran nelayan..ratah lauk jele..siusly ngantok lagi....aku makan dan diam..yang aku tau...take a picture.heheh..tu buat ade mood sket la kan...sampai hotel..lek lek jap...tido.....zZZZZzzzzz...







Di depan Hotel



Pasar fillipin


Malam ke nelayan restaurant


Mase sukaneka..haha.jum main


Hari kedue...

Hari nie kan..pepagi kene bgn..tau tak kul baper? kul 5 aku da bgn tau..kul 5 sane mcm kul 6 sini..huhu...bgn2, mandi mande, sarapan...ape yang aku amik..omellet and lempeng..ahaha..bahase org melayu..then 730 gerak ke kinabalu park...nak g tgk gunung kinabalu..sebelom tu singgah ke kaki gunung tu..ade le menjual barang2.n leh panjat menare untuk bergambar..aku amik keputusan mengambil gambar..malas nak merayap ke kedai di sane..tp last2 g gak..nak li barang pojie lak..ehehe..mule2 berkenan kat tshirt tu...tapi ayat die 'IM ORANG UTAN' le plak..ahhah..so aku pon li la yang lain..ehehe..aku pon li same ngan die..(^_^)..penat tu..dan sgt2 penat...dalam bas asyik tido jek..cume takut ar jalan sane..beralun..org bas tu bawak da rase nak terbalik jek.huh. g war memorial.huhu..dan g menyinggah ke pasar buah-buahan..aku ape wat..dok tgu dalam bas..panas kot...panas cume angin jek sejuk.huh,..sampai hotel dalam kul 430...pas da mandi mande..aku tido..haha..tido lagi dan lagi....sebab nye malam nie ade dinner untuk staf.huhu...dalam 730 start la majlis makan malam....aktiviti malam tu sket jek..cabutan bertuah, game teke lagu n men sambung puzzle..huhu...kedue2 nye dapt tempat kedue..hehe...tahun nie aku bertuah la dpt cabutan bertuah...haha..(gelak besor siot)...so pas tu..g men game kat bawah lak.men bola..hehe..petuh nek atas..korg pon tau ape aku wat pas tu...tido ar...hihi...


Di pagi hening...mase ni kul 6:50 pagi..

Tu die puncak gunung kinabalu

Sian brother nie..die ar tukan jd informasi kami di tmn botani sabah

Adik2 ku yang bergaye abis mase bergambar..

Di war memorial..ape ade eyh kat sini..saye pon bukn bace sgt..

Malam Dinner

time men puzzle (maafkan mak saye..tgn nye bergegar)



Pas bis dinner


Pro habis le tu


Hari ketige..

hari nie pepagi g sarapan..then g pantai...g kolam..tak mandi pon..malas...so pas tu...g bilik kemas2 barang...mandi,,tido...bgn...siap2 g lobby...berangangkat ke airport....cuace ptg tu sgt la burukk....berawan..siusly aku takut tau...kitorg asyik dalam awan jek..da ar bergoyang2 macam nek roller coster jek..huh..sampai uniten dalam kul 10...huhu.....

overall g sabah tak la seronok sgt..sebab nye kenape...? tempat destinasi sumenye jauh2...sgt la jauh..berejam dalam bas baru sampai...hajat nak ke pulau tetapi tak de mase...so aku reserve kan untuk g berbulan madu ngan bakal suami ku..hahaha.pojie if awak bakal suami saye..kite g sabah eyh..g pulau k.leh menyelam.haha...lagi satu nak cari makanan kat sane susah ooo..sume nye cine nye masakan..da ar siap ade label..no khinzir here.haha...tapi kepade sesape rase sabah seronok...terpulang..kerane memasing ade pendapat tersendiri kan...kan entry aku before nie ade ckp...aku happy terlebeyh happy..hehe..tu biar aku jek simpan la eyh...g sabah tu overall nye 4/10 la...so kat sane bermain sms ngan pakwe ku membuat kan ku rase happy...dan ade bende paling happy dpt berite dr si die..


Ini la pantai di sabah..nie pon da hampir tengah2 tau.still tak dlm lagi..eii takut.


Currently ngah mendengar burung bernyanyi...tande nye nak maghrib la.haha..end

LIKE THIS :D

No comments:

Maybe You Love To See These

Blog Widget by LinkWithin