Convo + Bufday

8.16.2009


5.30 am...

ohoh..awal kan bgn..ei..still mamai..aritu..rase mcm tak nak attend konvo..yela mase diploma da merasa konvo kan..so ari nie is my big day after 3 year bertungkus lumus nak menghabiskan degree aku...bukan senang o belajar di Uniten..periit jerih..pon kene harung...hampir tersungkur pon nasib bek leh bgn balik..huhu it is totaly different from Diploma..on that tyme, if i study hard or event play pon..stil 3.oo above my pointer..but during degree tyme..there is no more play..if you play then no study, aiya..you will see you result la..kahkah...maybe this is for me only....



so first of all...thank to all my friend...my bestie friend, my friend from facebook..thanks for wishing me bufday and congratez me for my convo today....hahaha...i`m shock for a while, my future mother in law kiss my pipi..miahahaha..segan segan...and salam with my future father in law...adei...due kali segan..and got bufday present from my dearest boyf..hehe...so...i also get my kiss from my mom, my lil sis, my makcik aka mak bob..miahahaha...wow..terharu...thanks to Ayu...first wish to me, god miss you la...cik mah, aini..thanks for the song....so tomorrow event la..diorg g berpicta kat putrajaya..jelous ooo....so enough for my bufday.ngahngah...

7.30 am

ohoho during that tyme i already in front of MPH...after my parent drop me, then i realized that registration kad tadak...aiyo..mcm ne leh lufer..so call my adik to pick up my kad in the car...so, terkejut gak la. kan kan...cepat sgt parent aku g parking..so then my adik da gelak2..kate abah parking tepi ni jek...god...giler ape...tu tempat VVIP ok..tempat lecturer parking..adei..dengan slumber bapak aku ajak mak aku g makan..tanpe rase pape pon da parking tepi kolam uniten tu..ngiahahahaha...kelakor siot...so bermula la acara bergambar...haha..take a picta first la kankan...



then, g blakang..tempat biasa utk graduan berkumpul before masuk dewan..so scan and measured the body temperature..then beratur..aku org last beratur utk barisan aku..so no problem la kan kan...so tyme beratur tu pon da mcm2 ragam..bising gile dan aku diam kerane pening sudah naik kepala.al maklum..tak cukup tido la katekan..aih...so tibalah mase perarakan masuk graduan..mak aih..sgt terasa bangga..kahkah...dewan yang bakal kali terakhir berkunjung la kire nye..opss maybe tidak..next year dtg utk konvo kawan yang lain..dun wory.ehehe..so mase berarak...depan aku tu plak sedara aku..baguih la...so dr bawah aku nampak la parent aku n parent pojie melambai2 kat aku..wah bangga....aku ade lagi satu parent..hehe..duduk sebelah2 plok tu kan...then, nampak lak wan ima aku..ngan Ummu, bakal isteri bob, insyaallah...wah wah..seronok sume org aku syg, sume ade..accept my adik lelaki.ei rase nak pelangkung pale jek, org suh balik, nak main futsal lak..ei...tensen ajek.

so da dapat tempat duduk memasing..mule la gelisah.al maklum, bape jam lak nak menunggu kan...so, cancelor mulakan majlis, then ade doa, ade nyanyian lagu uniten...oooh terharu, lagu uniten..kehkeh...then, majlis bermula. bermula ngan fincance, bisnes, HR, EE and Ep..last skali IT..so mase dak2 finance start, ade bermcm2 lagak yang kelakor...first, diorg gugup kan, haha tyme gugup mcm2 leh jadi kan kan..so perkara first jadi ialan, diorg lupe nak tunduk, main rodok jek trus depan pemberi sijil (name panjang sgt). ngahngah...then, suppose kene nek pentas...ala setingkat jek, tu pon ade yang luper...so diorg amik sijil dari jarak jauh aje la..kelakor gile tyme tu...then tyme bergamba lak, ade part tu, sijil tu hanya graduan pegang, tapi pemberi sijil lepaskan board tu..kahkah..so kelako la..yang di bawah, gelak jek..gilos kan..so, dlm gelak2 tu, aku ingatkan diri aku la..dun gelak banyak sgt..kang aku gugup, sume tak jadi..kahkah...

then, tibelah mase aku nak g mengambil sijil...hahaha...banyak benor procedure nye..first, i need to put sanitizer, then kasi kad..to make sure, aku ade ke tade....then sampai la ke tangga. naik tangga satu, tangga dua...dan tiba la atas pentas...tanda pangkah pertama, berdiri saje ok...then, tanda pangkah kedua, kene tunduk..so itu pass....sampai kat depan tu, naik atas pentas sket...pass jugak...salam (pass..tp tersebut tun...suppose kene sebut Tan Sri....terckp Tq Tun...WTH..kakak...kelakar...)..sengal betoi..

ok ok...sambung part 2 lain eyh...tata






LIKE THIS :D

No comments:

Maybe You Love To See These

Blog Widget by LinkWithin