Long Tyme No See

10.27.2010

Phew...

rase janggal jap..mcm mane nak mule ek...mane satu nak story dulu ek...i think about, 6 month i never jottt down or membebel kat blog nie...since married kot..so first, maybe nak cerite yang aku berbahagia bersame ngan suami tercenta...semua majlis berjalan lancar...cume gambar kawen sebelah gurl tak dpt lagi..tensen gak...ade gak berita sedeyh nye..

Opah sebelah mak aku, meninggal kira2 sebulan lepas kami kahwen..and before kawen de memang tak sehat..so aku slalu jenguk2 die..after kawen pon, mase cuti, before balik penang..aku jumpe die..next week nye, kami ade kursus...dpt panggilan dr mak, opah sakit..ade kat hospital ipoh..so hati tak sedap..kami pegi la..jumpe, de memang lemah..nak masuk air..pon jarum tak dpt masuk..dugaan, dan tu la last aku salam de..de nanges kesakitan..(Sedey jap)...

kami pon lik kl, tapi mak odw ke perak..with mak su..malam tu, kul 12 gtu, kami baru sampai jek depan umah, mak call.opah da pegi..how fast...wow...tak sempa mintak maaf...(Al fatihah to both my opah tersayang)...bayangkan, before aku kawen..kira2 4 hari kot mcm tu la..aku kene ke KL, ada kursus last minit...so mula nya, both opah akan ikot aku..mcm aku pi amik dorg la nak ke kl...tp opah kampar aku tak jd ikot.atas alasan tertentu...aku mcm marah, tolong la, cucu mau kawen, first lak tu, leh tak tolong ketepikan dulu hal lain..(Bapak teruk perangai aku)..huhu...die sampi KL pon, hari aku nak nikah..aku tak sure, sehari before kot..beh kurang la...aku mcm marah sgt..tp de lemah tyme tu..(sedey lagi..sebab aku kejam dgn de)...then..de banyak diam je...bayangkan mase aku sanding, de leh makan sorg2..sgt2 diam..maybe de da tau de akan pergi tau..mase before de lik KG pon, bermcm2 nasihat de bg..dekat aku n suami aku...de ade la story about my cousin...tp tak mcm dulu..de cerita mcm sedey..nape diorg tak cite pon hal problem kat opah aku..beh kurang la..so de balik, aku cium de...

mase sebelah lelaki untuk mgu depan nye, de dtg..tp muka sedey juga...bergambar berpeluk bagai la...so sad...huhu...then, mgu depan nye, aku cuti..tyme nak balik tu, tu la kire last aku jumpe, de sehat...de nak siram bunge de la..so aku borak2, nasihat2..sume la...so aku pon balik. kire2 dalam 2 mgu pas tu, de pergi buat selamenye...yg hidup, mesti di teruskan hidup ini..cume, aku mcm jd, Why perangai aku tyme tu mcm nak tak nak layan de...sedey siot...

ok ok...tu je la utk permulaan nye...now aku gembira, tpi keje banyakm dok jauh plak tu...stress gak..sebab aku perlukan petunjuk n ajaran seorg suami kan...what to do n dont, yes.aku bukan hiduo sorg da skang..sume dosa pahala suami aku, mungkin dtg dari aku sendiri..sama ada sedar atau tak...

I love u suamiku...
LIKE THIS :D

No comments:

Maybe You Love To See These

Blog Widget by LinkWithin